2013. december 28., szombat

Sztálin 1917-ben



Arra számítottam, hogy majd zendülést szítok a hadsereg soraiban, de sorvadt bal karom miatt, mint fizikailag alkalmatlan, nem kellettem nekik. Mindig is szerettem volna tudni, vajon mire jó ez a fogyatékosságom. Most megtudtam. Hamarosan hírét vettem, milyen ostoba halált halt több forradalmártársam is a hadseregben –agyontaposta őket egy harckocsi, golyó végzett velük, darabokra tépte őket egy repeszgránát.
Nem a sarkkörre küldtek vissza, hanem Acsinszkba, egy nagyobbacska faluba a transz szibériai vasút vonala mentén. Itt, Acsinszkban történt 1917 februárjában, hogy hét szót olvastam , hét ismerős közönséges szót, amelyeket azonban ebben a sajátos egyedi sorrendben még soha nem láttam: FORRADALOM PÉTERVÁROTT, A CÁR LEMONDOTT A TRÓNRÓL.
Lenin Svájcban volt, Trockij New Yorkban. Én lehetek az első, aki odaér.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése