2015. február 10., kedd

Heiau-Luakini és az öröm

Heiau-Luakini (Hawaii)
Ezt a szent és spirituális építményt évszázadokkal ezelőtt emelték a királyok és az istenek tiszteletére. Belépve egy gyönyörű kerek kövekből épített hatalmas piramisszerű teret pillantottam meg. Az idegenvezető elmesélte, hogy a közösség minden tagja részt vett a szeretet és az öröm kifejezéséről szóló közös szertartásban. A több mérföld távolságban lévő dombon kifejtett köveket kézről kézre adták az emberek. Minden egyes követ megáldottak, mielőtt a helyére illesztették volna.

Ahogyan a régi építmény csendes békességében sétáltam, kapcsolódtam a hely érzelmeihez, és hirtelen olyan érzés töltött el, amelyben még soha nem volt részem. Rájöttem, hogy ez az öröm. Korábban soha nem éreztem. Vidámságban volt részem, például a gyerekeim születésekor, de kemény életem volt, amelyből az öröm valahogy kimaradt.

Vianna Stibal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése