2016. november 3., csütörtök

BELEK - HASMENÉS lelki háttere




Az étel olyan gyorsan távozik a gyomorból a belekbe, hogy nincs idő a feldolgozására.
  Ezt az állapotot a félelem, és az arra irányuló vágy okozza, hogy egy számomra igen kellemetlen, új helyzetet elkerülhessek. Rengeteg új gondolat érkezik hozzám, és nincs időm azok gyors befogadására. Úgy érzem, valami új dolog csapdába ejtett engem, és ez belső érzékenységemet fenekestül felforgatja!
   Elutasítom saját magamat, haragszom magamra, és el vagyok keseredve! Nagyon visszataszító kép él bennem saját magamról. Bűntudatom van. A történések legyűrnek. Valóban valami másra van szükségem. Nem a táplálék, hanem a gondolataim azok, amelyek már nem megfelelőek. Ha állandóan
az elutasításon rágódom (félelem attól, hogy mások elutasítanak engem, vagy vágy arra, hogy én elutasítsak másokat), nagy eséllyel előbb-utóbb hasmenésem lesz.

Elfogadom, és időt szánok arra, hogy megérezzem és meghallgassam a szívem üzenetét, látnom kell, mi is történik valójában az eletemben. Amikor valóban lassítok egy kicsit, rájövök, mennyire „csőlátással" néztem előrehaladás közben (ahogy a táplálék halad a nyelőcsőben), és nem szántam időt arra, hogy meglássam az élet jóságait és szépségeit. A testem arra figyelmeztet, hogy bíznom kell az életemben, mindig támogatnak,és senki sem hagy el engem.
Jegyzet: számos utazó, aki a harmadik világ szegény országait választja úti céljául, hasmenést kap.
A szegénység és nyomor láttán szívünk kinyílik, amit látunk, elménket és fizikai testünket megzavarja.
Ez gyakran tudat alatt végbemenő reakció.
Jacques Martel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése